Húsz éve az élvonalban

2022. szeptember 7. Egyéb | Egyéb szektorok

Több mint 20 éves stabil magyarországi jelenléttel büszkélkedhet a holland Accell Grouphoz tartozó Accell Hunland Kft., melynek 2001-ben zöldmezős beruházásként létrejött tószegi gyára mára a hazai elektromoskerékpár-gyártás központja. A vállalat idén újabb mérföldkőhöz érkezett, kereken 20 évvel ezelőtt, 2002. augusztusában gördült le gyártósoráról az első kerékpár, egy Hercules (WAVE 7) típusú normál kerékpár, miután az Accell Group a Hercules márka gyártási tevékenységét Németországból ide helyezte át – adta hírül a cég szeptember 7-én kiadott sajtóközleményében.

Az Accell Hunland Kft. alapkövét 2001. június 1-jén tették le, egy évvel később pedig az újonnan elkészült gyártósorról legördült az első kerékpár. A piaci igényeknek megfelelően a tószegi gyár kezdetben hagyományos közép- és felsőkategóriás kerékpárokat készített, mára azonban 98%-ban elektromos prémium- és felsőkategóriás kerékpárok gördülnek le a gyártósorról és jutnak el a vállalat partnerein keresztül több mint 30 országba. Az Accell Hunland Kft. elsőként kezdte meg az e-kerékpárgyártást Magyarországon 2009-ben, mára pedig már minden típusból készít pedálszenzoros vagy nyomatékszenzoros elektromos rásegítésű változatot, legyen szó városi bicikliről, trekkingről vagy mountain bike-ról. A tószegi a vállalatcsoport négy legfontosabb összeszerelő bázisának egyike.

2020-ban a vállalat legnépszerűbb szériája, egy homok színű, Haibike típusú elektromos kerékpár gördült le hárommilliomodikként a Szolnok melletti üzemben és várhatóan még idén elérik a 3,5 milliós darabszámot is. A vállalat portfóliója a Haibike mellett olyan jól ismert márkákat tartalmaz, mint a Winora, a Ghost, a Lapierre vagy a Raleigh. 

Növekvő nemzetközi hajtóerő

A jubileumi eseményen részt vett Francesca Gamboni, az Accell Group Chief Supply Chain Officere, aki a tószegi gyár csoporton belüli kiemelt szerepét méltatta: az Accell Hunland Kft. az ország első és jelenleg is piacvezető e-bike gyártója, amely gazdasági szerepe mellett már 20 éve járul hozzá a magyar és európai kerékpáros kultúra fejlődéséhez. A cégcsoport képviselője a 20 éves jubileum kapcsán rámutatott, a Covid-19 járvány hatására Európa-szerte megnőtt az igény a kerékpározás és a környezetbarát közlekedési megoldások iránt, aminek hatására több milliárd eurós beruházások valósultak és valósulnak meg a kontinensen. Hozzátette: a kerékpározás egyúttal fontos szereplője lehet a pandémia utáni zöld megoldásokra épülő társadalmi és gazdasági felépülésnek is, hiszen megbízható, tiszta és környezetbarát közlekedési megoldást jelent.

„A kerékpározás a modern társadalmak közlekedésének egyre alapvetőbb része, 10 év múlva pedig még inkább az lesz. A kerékpározás a kulcsa annak, hogy élhetőbb városokban éljünk, ráadásul a közlekedők fizikai és mentális egészségéhez is hozzájárul. Éppen ezért az állam egyre nagyobb szerepet vállal abban, hogy például az e-bike és e-cargo támogatási programjaival, illetve a munkavállalók munkába járásának támogatásával hozzájáruljon a kerékpározás minél nagyobb térnyeréséhez – emelte ki ünnepi beszédében Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár, aki egyben gratulált a vállalat 20 év alatt elért eredményeihez, sikereihez is.

Az esemény házigazdája, Szabó-Lukovszki Béla, az Accell Hunland Kft. nemrég kinevezett ügyvezetője elmondta, hogy az elmúlt 20 évben az Accell Hunland tószegi gyárában számos fejlesztés és bővítés zajlott le nemcsak a termelés volumenének növelése, hanem a munkavállalók érdekében is. Ezen folyamatoknak pedig még nincs vége, a vállalat több új fejlesztési terven is dolgozik már. Hosszú távon ehhez szüksége lesz további új berendezések beszerzésére, gyártásba állítására, új beruházásokra, technológiai és létszámfejlesztésre is. 

(SCM)