Új vállalati struktúra a Danone csoportnál

2022. január 6. Gazdaság | FMCG

A Danone csoport teljes hazai tevékenységét egyetlen vállalat működteti 2022-től, miután a Numil Kft. január 1-i hatállyal átruházta a Danone Magyarország Kft.-re a csecsemő és klinikai tápszereket forgalmazó üzletágát; az új struktúra felállásával az üzletmenet folytonossága biztosított – közölte a Danone január 6-án.

A Numil Hungary Tápszerkereskedelmi Kft. termékeivel 1992-ben lépett a magyar piacra; a Danone 2007-ben vásárolta meg a cég anyavállalatát, a Royal Numicót. A közleményben ismertették, a Numil Kft. Nutricia márkája Magyarországon kulcsfontosságú speciális és gyógyászati célú táplálás területén van jelen. A portfólió tagjai többek között a Milupa, a Milumil, a Nutridrink, a Fortimel vagy a Neocate. A Danone anyavállalata 2020 novemberében jelentette be globális tervét a strukturális és szervezeti átalakításáról, amelynek középpontjában az az elképzelés áll, hogy országonként egyetlen üzleti egységgel legyenek jelen a piacon. A Danone összes üzletágát és termékkategóriáját egy vállalat képviseli, ezek a helyi vállalatok pedig nagyobb önállósággal rendelkeznek a döntéshozatalban. Ennek köszönhetően a helyi piacok és a fogyasztók igényei még inkább előtérbe kerülhetnek. Az új struktúra létrehozásának első állomásaként a Danone két magyarországi vállalata tavaly októberben közös vezetés alá került, a mostani lépéssel az új struktúra jogilag is megvalósult. A Danone vezető multilokális élelmiszeripari vállalat a világpiacon három egészségközpontú és gyorsan növekvő termékkategóriában van jelen. Ezek az alapvető tej- és növényi alapú termékek, a palackozott vizek és a speciális gyógyászati célra szánt élelmiszerek. A vállalatnak világszerte mintegy 100 000 dolgozója van, és termékeivel több mint 120 piacon van jelen.

(MTI)