2023-ra stabilizálódhat az autópiac

2021. december 15. Gazdaság | Autóipar

Az autópiacot a bizonytalanság fogja jellemezni még 2022-ben, a beszállítói alkatrészhiány továbbra is sújtani fogja az ágazatot, amely várhatóan 2023-ra stabilizálódik – mondta Németh Balázs, a Porsche Hungaria Kft. (PH) ügyvezető igazgatója december 15-én, Budapesten, sajtótájékoztatón.

A Volkswagen csoport márkáinak magyarországi importőréhez tartozó márkakereskedések 2021-ben 29 000 járművet értékesítettek, és további 13 000 autó került a balkáni országokba a PH közreműködésével. Magyarországon 70 telephely és 270 különféle engedéllyel rendelkező szerviz van szerződéses kapcsolatban az importőrrel. Németh Balázs a magyarországi újautópiac sajátosságait értékelve elmondta: az idén még mindig az úgynevezett városi terepjáró (SUV) kategória volt a legkeresettebb, az eladott autók mintegy fele volt SUV. A Porsche Hungariához tartozó márkák (Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen, Porsche) piaci részesedése Magyarországon a SUV szegmensben 10,7%, a márkakereskedések által eladott kocsik 34,3%-a volt terepjáró. Az ügyvezető elmondása szerint Magyarországon az év során lassult az elektromos járművek (BEV) térnyerése, az eladott új személygépkocsik 3,2%-a volt elektromos meghajtású. A PH piaci részesedése a BEV szegmensben az idén elérte a 20,3%-ot, a céghez tartozó márkakereskedések eladásainak 4,1%-a volt elektromos jármű. Németh Balázs emlékeztetett arra, hogy a Volkswagen konszern már letette a voksát az elektromos motorizáció mellett. A plug-in hibrid modellek hasonlóképpen szerepelnek a magyar piacon, arányuk az idén 3,6%-os. A PH ebben a szegmensben 15,7%-kal részesedik, a cégen belül a szegmens aránya 3,6%. Németh Balázs beszélt arról, hogy az idén a kereskedők tapasztalatai szerint lecsengett a nagycsaládosok támogatott autóvásárlási akciója, amely mintegy 30 000 családot tudott megszólítani. Az idén a teljes újautópiac 3,8%-át tették ki a program által támogatott személygépkocsik és kishaszonjárművek. A PH 15,9%-át tudta kihasítani ennek a piacnak, a PH-hoz tartozó márkakereskedésekben eladott autók 4,5%-a került nagycsaládokhoz.

(MTI)