Munkahelyeket szűntet meg a Michelin Franciaországban

2021. január 6. Egyéb | Autóipar

A francia Michelin-csoport, a világ egyik vezető gumiabroncsgyártója 2300 munkahelyet szüntet meg Franciaországban egyszerűsítési és versenyképességi programja keretében. A tájékoztatás szerint nem lesznek elbocsátások, a nyugdíjba vonulók és az önként távozók állásait számolják fel – közölte a vállalat január 6-án.

Az abroncsgyártó célja „a versenyképesség növelése évente legalább 5%-kal”, ezért 21 000-ről a következő három évben 2300-zal csökken az álláshelyek száma Franciaországban. A Michelin 2017 óta már 1500 munkahelyet megszüntetett átszervezési programjában a franciaországi székhelyén, Clermont-Ferrand-ban és az Egyesült Államokban, valamint bezárta a franciaországi La Roche sur Yonban és a németországi Bambergben is egy-egy telephelyét. A közlemény szerint 2024-ig a tervezett leépítések 60%-a korkedvezményes nyugdíjjal történik, a fennmaradó 40% pedig végkielégítéssel támogatott önként távozó lesz a kollektív megállapodásnak megfelelően.

Florent Menegaux, a Michelin elnöke a francia hírügynökségnek elmondta: az átszervezés valamennyi franciaországi telephelyet érinti, és a csoport kötelezettséget vállal arra, hogy legalább annyi munkahelyet hoz létre a jövőben, mint amennyit megszüntet. A telephelyenként megszűnő munkahelyek számát a következő hónapokban teszi közzé a cég, a vezetőség a közeljövőben kezd tárgyalásokat a szakszervezetekkel egy három évre szóló keret-megállapodásról. – A csoport „csaknem 10 éve küzd az abroncsgyártás világpiacának alapvető strukturális átalakulásával, amelyet elsősorban az olcsó termékek tömeges érkezése határozott meg” – mondta az elnök.  A leépítési program célja a tevékenység stratégiai átalakításának megtervezése a jövőre való felkészülés jegyében. – A Michelin nem hagyja el Franciaországot és az újfajta tevékenységeinek fejlesztéséből nyert megtakarításainak egy részét beruházásra fordítja – hangsúlyozta Florent Menegaux. A cégcsoport célja, hogy a 2030-ra a forgalmának legalább 30%-át az abroncsgyártáson kívül valósítsa meg, egyebek mellett a 3D-s nyomtatásból vagy a hulladékfeldolgozásból.

(MTI)