A Koperi Kikötő a megszokott színvonalon teljesít

2020. május 12. Logisztika | Egyéb szektorok

Közel két hónap telt el azóta, hogy a Koperi Kikötő a koronavírusjárvány által diktált helyzetben folytatja működését és biztosítja szolgáltatásait a megszokott színvonalon.

A kikötővállalat és az egész kikötői közösség – beleértve a vámhivatalt, illetve más hatóságokat – biztonsági intézkedéseket vezettek be munkafolyamataikba, és nemzeti szinten összehangolt szabályokat, eljárásrendet, bevált gyakorlati tanácsokat követnek, hogy védjék magukat és az ellátási lánc minden szereplőjét. Azok, akik tehetik, otthonról dolgoznak. Szerencsére a kikötőben a mozgatási, anyagkezelési műveletek nagy részét fizikai érintkezés nélkül lehet végezni – nyilatkozta portálunknak május elején a Koperi Kikötő magyarországi képviselője, Borut Šemrl.
 
A szakember elmondta: a kikötői forgalom volumenét illetően már a korábbi hónapokban érezhetőek voltak az előre jelzett gazdasági visszaesés bizonyos hatásai. A koronavírus-helyzet miatt bevezetett korlátozások pedig mind a gazdaságot, mind a lakosságot érintették és ez jelentősen befolyásolta a kikötőn keresztül továbbítandó áruáramlást, ami eltérő módon csapódott le az egyes termináloknál. A kész gépjárművek forgalma szenvedte el a legnagyobb visszaesést, míg   április meglepően erős volt a konténerforgalom szempontjából. A piacon bizonytalanság uralkodik, és a következő hónapokban szinte lehetetlen előre jelezni a várható volumeneket.

A kikötőben azonban továbbra is folytatódnak a beruházások: befejeződött a konténerterminálon zajló építési munkálatok pályáztatása. Az I. móló 98 méteres meghosszabbítása a tervek szerint ezen a nyáron kezdődik, és a következő év első felében fejeződik be, míg az új, hozzá csatlakozó tárolóterületek 2022-ben készülnek el. A kikötő 2,8 kilométernyi új vasútvonalat és a Ro-Ro hajók számára új kikötőhelyet adott át, ezzel kiegészítve a Car & RO-RO terminál infrastruktúráját. A jelenleg építés alatt álló új, 6000 jármű befogadására alkalmas garázsépület nagyobb tárolókapacitást kínál majd a terminálon. Megkezdődtek a konténerszállító kamionok forgalmát bonyolító harmadik kapu építési munkálatai is a kikötőben.  

Az új Divač–Koper vasútipálya-projekt az ütemterv szerint zajlik. A Glinščica-völgy felett megépülő két híd, valamint egy összekötő alagút munkálatai ez év augusztusában kezdődnek el. Emellett már folyamatban van a fő építési munkákra vonatkozó nemzetközi pályáztatás.

(SCM)