Állami támogatást kér a német autóipari szövetség

2020. január 16. Gazdaság | Autóipar

Segítséget kér a berlini vezetéstől a német autóipari szövetség (Verband der Automobilindustrie - VDA), az ágazat legnagyobb munkaadói érdekképviseletének január 15-i állásfoglalása szerint legkevesebb 10 milliárd euró (3350 milliárd forint) állami támogatásra van szükség.

– Németország első számú versenytársa Kína, ahol az állam nagyszabású beruházásokkal ösztönzi a hazai autóipar nemzetközi előretörését – hangsúlyozta Stefan Wolf, a VDA igazgatósági tagja a Deutschlandfunk országos közszolgálati rádióban. Mint mondta, ebben a helyzetben a német cégek helytállásához elengedhetetlen az állami segítség. – Egy tíz- és húszmilliárd euró közötti összegről van szó – fogalmazott.

A közpénzből finanszírozott támogatás az ágazatban zajló szerkezetváltás, az alternatív meghajtási technológiák térnyerése miatt szükséges. A pénzt az elektromos meghajtású kocsik töltőállomás-hálózatának kiépítésére és az új technológiákkal kapcsolatos kutatásokra kell fordítani.

– A berlini szövetségi kormánynak el kell döntenie, hogy továbbra is kiáll-e az autóipar mellett, és akarja-e, hogy megőrizze vezető helyét a világpiacon – húzta alá a több mint 600 céget összefogó érdekképviseleti szervezet vezetőségi tagja a kormány és az ágazat képviselőinek január 15-i találkozója elé időzített nyilatkozatában.

Németországban az autóiparban állítják elő a hazai össztermék (GDP) nagyjából 5%-át, és az ágazatban dolgozik a teljes munkaidőben  foglalkoztatottak mintegy 3%-a. A szerkezetváltás révén az állások száma csökken majd a következő években. A kormány mellett működő közlekedésügyi tanácsadó testület (Nationale Platform Zukunft der Mobilität - NPM) becslése szerint a legrosszabb esetben 410 000 munkahely szűnhet meg 2030-ig, főleg azért, mert a belsőégésű motorral működő autókat háttérbe szorítják az elektromos autók, amelyek gyártása jóval kevésbé munkaigényes.

(MTI)