Új stratégiával készülnek a németek Indiába

2018. április 26. Gazdaság | Autóipar

Hónapokkal azt követően, hogy a Volkswagen visszamondta tervezett partnerségét a Tata Motors Ltd.-del, a német autókonszern bejelentette, hogy mindez nem jelenti a kapcsolatok teljes befagyasztását az indiai autógyártóval. Jelenleg olyan stratégia kidolgozásán dolgoznak, amellyel olcsó autókkal láthatják el a dél-ázsiai ország kis jövedelmű vásárlóit – olvasható a Bloomberg április 25-én megjelent hírében.

– Elviekben a Jaguar Land Rover Plc.-val is elképzelhetőnek tartjuk az együttműködést a jövőben – jelentette ki Bernhard Maier, a VW-csoporthoz tartozó Skoda Auto AS vezérigazgatója. A Pekingi Autószalonon arról is beszélt Maier, hogy a Volkswagen már hosszabb ideje megfizethető árú autókat gyárt India számára, s erre alapozva készítik el a jövőre vonatkozó terveiket még ebben a félévben.

– Nagy vonalakban már feltérképeztük az indiai piacot, s úgy találtuk, ott nagyon nagy a verseny. Jelenleg azon dolgozunk, hogy kitaláljuk, miként tudunk oda betörni – tette hozzá.

A német autógyártó konszern Kínában a legnagyobb külföldi értékesítő, de a szomszédos Indiában kevésbé sikeres. Az itteni átlagos vásárló a Suzuki és Hyundai kompakt kisautóit keresi. Tavaly például a japán autógyártó helyi leánycége 1,57 millió autót értékesített, szemben a VW-csoport alig 64 000 gépkocsijával.

A Tatával tavaly bejelentett együttműködés a költségtakarékosság és a szinergiák kiaknázását célozta, de az elképzelés 5 hónapon belül zátonyra futott. Akkor arról egyeztek meg, hogy amint a körülmények engedik, új életet lehelnek az együttműködésbe.

(SCM)