Archívum: Digitális intralogisztika testközelben

2020. március 10. | Logisztika | Egyéb szektorok

A Jungheinrich idei nemzetközi sajtótájékoztatóján mutatta be vezető nélküli, automata targoncáit (AGV), legújabb fejlesztéseit a lítiumion-technológia területén és a nagyobb hatékonyságot, illetve biztonságot segítő asszisztensrendszereit.

A Jungheinrich „Innovations & Highlights 2020” címmel rendezte meg az idei évben nemzetközi sajtókonferenciáját Hamburgban, stílusosan a kikötőben található Cruise Center rendezvényközpontban. A hamburgi nagyvállalat 2400 négyzetméteren vonultatta fel újdonságait, melyek a következő év végéig kerülnek bevezetésre a piacra. Az anyagmozgató gépek mellett számos a biztonságot és energiahatékony működést támogató rendszert is bemutattak. A szaksajtó Európa számos országából érkezett képviselői január végén első kézből kaptak betekintést a hamburgi nagyvállalat innovációiba.

Összehangolt automatizálás

Christian Erlach, a Jungheinrich értékesítési és marketingigazgatója– Célunk, hogy termékeink hálózatba kapcsolását testközelből megmutassuk a partnereinknek annak érdekében, hogy velük együtt megtaláljuk a megfelelő megoldást – nyilatkozta Christian Erlach, a Jungheinrich értékesítési és marketingigazgatója. Ehhez a vállalat élőben is bemutatta legújabb, automata, vezető nélküli targoncáinak összehangolt működését. Az újdonságok között szerepelt az ERC 213a típusú automata gyalogkíséretű targonca. Kompakt szerkezetének köszönhetően kiválóan alkalmas szűk környezetben is az automatizált szállítási folyamatokhoz. A modern lítiumion-technológia rendkívül magasszintű rendelkezésre állást biztosít. A 2,8 kW teljesítményű váltóáramú motor folyamatos teljesítményt nyújt, az elektromosan szabályozott emelőmotor pedig lágy emelést biztosít akár 4400 mm magasságig. Az acélváz és a zárt keretszerkezet különlegesen robusztus külsőt ad az ERC 213a típusnak. Számos biztonsági rendszer, mint például az alapfelszereltséghez tartozó személyvédelmi szkenner ellenőrzi az útvonalat menet közben. A személyvédelmi kamerák új elhelyezése érintésmentes biztonságot nyújt az AGV körül meghajtás- és teherirányban, valamint kanyarmenetben is. A navigáció lézerrel működik. Az útvonalon vagy az automata tágabb környezetében elhelyezett reflektorpanelek biztosítják a tájékozódást. Az ERC 213a típusú AGV-t a Jungheinrich a már jól bevált szériagép alapján fejlesztette ki. A megbízható alapgép előnyt jelent az automatizálást választó ügyfelek számára a magasszintű alkatrészellátásnak köszönhetően. Az AGV könnyen csatlakoztatható már működő IT-struktúrába vagy önálló targoncaként is alkalmazható.

Együttműködés a DMG MORI-val

A Jungheinrich egy teljesen új típusú együttműködést kötött a DMG MORI szerszámgépgyártó vállalattal. A PH AGV vezető nélküli szállítórendszer egy új korszak kezdetét jelenti a rugalmas, automata, üzemen belüli logisztikában, ahol az anyagáramlás és a gyártás egymással összeolvad. A gép alapja a Jungheinrich EKS 215a típusú automata targoncája. Az AGV a szerszámgép- raklapokat teljesen automatizáltan rakodja be és ki a DMG MORI szerszámgépeinél. A két vállalat által közösen kifejlesztett autonóm raklapkezelő rendszer precíz lézernavigáció segítségével tájékozódik és teljesen szabadon mozog a gyártócsarnokokban, önállóan optimálisan a gépekhez igazodik. Ez meggyorsítja az anyagáramlást és rugalmasabb, hatékonyabb folyamatokat eredményez a gyártásban.

Biztonság és hatékonyság

A konferencia másik központi témája az asszisztensrendszerek volt, amelyekkel a Jungheinrich tehermentesíti ügyfeleinek mindennapi munkavégzését és növeli a raktárban a hatékonyságot, valamint a biztonságot. A lítiumion-technológia területén a Jungheinrich bemutatta legújabb gépeit és energiamegoldásait. – Mindenki előnyhöz juthat és előnyhöz kell jusson a jövőbe mutató lítiumion-technológiának köszönhetően. Megmutatjuk partnereinknek, hogyan tudják egyszerűen optimalizálni az energiaháztartást raktárukban – nyilatkozta Michael von Forstner, a Lítiumion Program Management vezetője. A Jungheinrich 2019-ben mutatta be kompakt ERC 216zi típusú gyalogkíséretű targoncáját integrált lítiumion-akkumulátorral. A tájékoztatón bemutatásra került az ERCi termékcsalád újabb tagja. A választék bővítésével a jövőben a partnereknek több lehetősége nyílik a választásra a Li-ion gyalogkíséretű targoncák esetében. Választhatnak 1,4 vagy 1,6 tonna teherbírás, kéttagú vagy háromtagú emelőoszlop között, vagy rendelhető kerékkaremeléssel speciális alkalmazásokhoz. Széles nyomtávú kivitel is szerepel a kínálatban. Az új lítiumion-akkumulátor koncepciónak köszönhetően az ERCi családba tartozó targoncák rendkívül kompaktak és fordulékonyak. Eddig ezen típusú targoncáknál az akkumulátoredény szokásos módon az emelőoszlop mögött helyezkedett el, ezzel szemben ezeknél a gépeknél az energiatároló rendszer középre került. 1239 milliméteres L2 méretével az ERC család mintegy 170 milliméterrel rövidebb, mint más hasonló gépek és ezzel a legkompaktabb az elektromos gyalogkíséretű targoncák piacán. A sajtókonferencia résztvevőinek a Jungheinrich előzetesen bemutatta a jövő villástargoncáját. A P30i elnevezésű, előzetesen bemutatott targonca egy dízeltargonca külsejével rendelkező nagyfeszültségű elektromos targonca. – A P30i típus az első olyan lítiumionos targonca, amely egy belső égésű motorral hajtott targonca teljesítményét és menetkomfortját nyújtja, forradalmasítva a villástargoncák eddigi világát – nyilatkozta Christian Erlach. A jelenlegi állás szerint a Jungheinrich előreláthatólag 2021 végére tervezi a típus piaci bevezetését.

Fotók: Jungheinrich

Supply Chain Monitor
2020. február-március