Felkészülnek a webáruházak – változnak a szabályok 2021. június 28. 2021. július 1-jétől életbe lépnek az e-kereskedelmet, így a webáruházakat érintő új áfaszabályok Magyarországon. Ez az új szabályozás befolyással lesz azoknak az online piactereknek és webáruházaknak az áfakötelezettségeire, amelyek nem csak magyarországi vásárlóknak, hanem az EU több országába is értékesítenek. Az egyablakos rendszer egyszerűsítheti a webáruházakra váró adminisztrációt – áll a Deloitte Zrt. június 28-án kiadott sajtóközleményében.
Erőteljes növekedés előtt állnak a hazai webáruházak 2021. június 9. Rekord évet zártak a hazai webáruházak tavaly, összesített forgalmuk először lépte át az 1000 milliárd forintot, 2025-re pedig akár egy-másfélszeresére is bővülhet az online kiskereskedelem – közölte a Reacty Digital június 9-én.
Készülhetnek a webáruházak, jönnek az új áfaszabályok 2020. november 11. A kormány által a parlamentnek benyújtott, 2021-re vonatkozó adócsomag tartalmazza az e-kereskedelemre vonatkozó új áfaszabályozást. A törvény elfogadása jövő héten várható, a jelentősebb módosítások többnyire 2021. július 1-jén lépnek hatályba – áll a Deloitte Zrt. november 11-én kiadott közleményében.
Egyesül az Extreme Digital és az eMAG 2019. március 22. Egyesül a magyar Extreme Digital Zrt. és a dél-afrikai Naspers csoporthoz tartozó eMAG magyarországi leányvállalata, amivel a közép-európai régió egyik meghatározó e-kiskereskedelmi vállalata jön létre budapesti központtal – közölte az Extreme Digital március 21-én.
Így viselkedünk egy webáruházban 2018. február 15. A Mall.hu éves e-kereskedelmi statisztikáiból többek között az is kiderül, hogy a magyar férfiaknak vagy a nőknek van jobban megtömve a virtuális kosaruk, hogy melyik nem képviselői látogatják leginkább a webáruházat, illetve az is, hogy a vásárlók mely fizetési és átvételi mód, illetve termékcsoport mellett döntenek a legnagyobb számban – áll a cég február 14-én kiadott sajtóközleményében.
Webáruházak ellenőrzése – látványos eredmények 2017. november 2. A fogyasztóvédelmi jogsértést ismételten elkövető webáruházak aránya 2017-ben 54 százalékról 14 százalékra esett vissza. A jelentős javulás az elektronikus kereskedelem fogyasztóvédelmi ellenőrzéseit szigorító, 2016 decemberében az Országgyűlés által elfogadott törvénymódosításnak köszönhető – áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium október 30-án kiadott sajtóközleményében.
Tovább bővít Magyarországon az Alza cseh webáruház 2017. október 30. Magyarországon 5 millió eurót fektet be az Alza cseh webáruház, és tervei szerint jövőre bekerül a 3 legnagyobb magyarországi e-kereskedő közé.
Munkaerőhiánnyal küzd a logisztikai szektor 2017. szeptember 26. Az online vásárlás hazánkban is évről évre egyre népszerűbb. 2017-ben egy átlagos online vásárló már 11 alkalommal intézte vásárlását webáruházon keresztül. A szektor 18%-os növekedése messze meghaladja a hagyományos kiskereskedelem bővülési ütemét, ami természetesen a csomagszámok emelkedésében is megmutatkozik. A gyors fejlődésnek köszönhetően a logisztikai folyamatok lekövetése is egyre nagyobb kihívást jelent, miközben az ünnepi szezon még csak most fog elindulni. Tovább súlyosbítja a helyzetet a futárcégeket is elérő, fokozott munkaerőhiány – derül ki a GKI Digital iparági jelentéséből.
Megkésett karácsony 2017. január 17. Több mint 900 000 magyar internetező csak késéssel tudta átvenni a karácsonyi időszakban online rendelt termékeket, az ügyfelek átlagosan 5 nappal később kapták kézhez a csomagokat, de 12 százalékukhoz még január első hetében sem érkezett meg – derül ki az eNet Internetkutató idén év eleji felméréséből, amelynek eredményeit január 17-én publikálták.