Környezetvédelmi kategória: szigorít a NÚSZ Zrt. a külföldi fuvarozóknál 2021. június 1. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) 2021. július 1-től automatikusan a legrosszabb környezetvédelmi kategóriába sorolja azokat a HU-GO rendszerben regisztrált, 3,5 tonna feletti össztömegű, külföldi felségjelzésű tehergépjárműveket, amelyek környezetvédelmi besorolását nem tudják hitelt érdemlően igazolni a fuvarozók. Az érintetteknek egy hónap áll a rendelkezésére arra, hogy a HU-GO profiljukban megadják a kötelezően kitöltendő bővített regisztrációs adatokat (gyártmány, gyártási év, alvázszám) és feltöltsék oda a környezetvédelmi besorolást tartalmazó gépjárműokmányt. A szigorítással a „szennyező fizet” elv jobb érvényesítése és a jogkövető magatartás erősítése az elsődleges cél – áll a június 1-én kiadott sajtóközleményben.
Ütemezetten halad az e-útdíj rendszer fejlesztése 2019. március 1. Február végéig már több mint 82 000 esetben töltötték fel a fuvarozók azokat a járműadatokat a magyar e-útdíj rendszerbe, amelyek a tehergépjárműveik helyes környezetvédelmi beállításának igazolásához szükségesek – áll a NÚSZ Zrt. február 28-án kiadott sajtóközleményében.
Fejlesztik az e-útdíj rendszert 2019. január 23. Fejlesztik az e-útdíj rendszerét, azon belül is a 3,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek útdíjfizetését lehetővé tevő HU-GO-t, hogy kiszűrjék ebben a kategóriában a hibásan megadott környezetvédelmi besorolásokat, és automatikusan javítsák ezeket – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. január 22-én.
Nagy a szórás a bevallási közreműködők között 2013. július 25. Húsz olyan bevallási közreműködő szerepel jelenleg a HU-GO rendszerében, amelynek tevékenységét auditálta az ÁAK – írta közleményében az utdíjhirek.hu július 24-én. Ezen rendszerek mindegyikén keresztül teljesíthető az elektronikus útdíjfizetés, de a fuvarozóknak célszerű több szempontot mérlegelni, ha arról döntenek, kinél kössék meg a szerződést. Miután az együttműködés hosszú távra szól, és sok pénz forog kockán, érdemes felmérni, melyik szolgáltató a megbízhatóbb. Erre utalnak a pénzügyi adataik, a piaci tapasztalatuk, illetve az alkalmazotti létszám.