A magyar vállalkozások kis része használja a digitalizáció előnyeit

2021. május 14. Egyéb | Egyéb szektorok

Magyarország digitális infrastruktúrája Európa élmezőnyéhez tartozik, a vállalkozásoknak azonban csak egy kis része használja ki a digitalizáció nyújtotta előnyöket – ez derült ki a Vodafone Group megbízásából a Deloitte által készített nemzetközi kutatásból.

A május 14-én közzé tett tanulmány szerint Magyarország összesítésben a digitális technológiák integráltságában mindössze a 26. helyen állt. Ez azt mutatja, hogy a vállalatok egyelőre nem aknázzák ki a digitális technológiákban rejlő lehetőségeket, így a terület jelentős fejlődési potenciált jelent mind a vállalkozások termelékenysége, mind a nemzetgazdaság növekedése szempontjából. A digitális technológiák között Magyarországon a big data elemzés (a nagy mennyiségű, nagy sebességgel változó és nagyon változatos adatok feldolgozása) kihasználtsága elmarad az uniós átlagtól (12,3%), hiszen a nagyvállalatok mindössze 6,1%-a használ big data analytics szolgáltatást. Ezt az eredményt bármely forrásból származó adatelemzés alkalmazása javítani tudja. A big data analytics egyik legfontosabb területe a működési adatok elemzése. Bár egyre több magyarországi vállalkozás helyezi át adatait felhőalapú tárhelyre, jelenleg a vállalkozások 11,5%-a használja ezt a működési modellt, szemben az EU 17,8%-os átlagával, sok kisebb vállalat nem él ezen szolgáltatások előnyeivel. Közösségi média és e-kereskedelem területen a magyar cégek hatalmas fejlődési potenciállal rendelkeznek. Itthon a vállalkozások mindössze 11,8%-a van jelen közösségi média felületeken, legalább kettőn, ez az arány az európai vállalkozások esetében 25,2%-os. A kkv-k csupán 12,5%-a értékesít online, és kevesebb mint 6%-a teszi ezt nemzetközileg. Ugyanezek a számok uniós szinten 17,5%, illetve 8,5%. Az e-kereskedelem aránya a teljes forgalomhoz viszonyítva szintén alacsony, 10,9%-os Magyarországon, míg 11,1%-os az EU-ban. – A világjárvány is rámutatott, az ország – és ezen belül is a vállalkozások – működésének, versenyképességének szempontjából a rugalmasság és az alkalmazkodási készség elsődleges fontosságú, melynek feltételeit számos esetben a digitalizáció teremti meg – értékelte Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország vállalati szolgáltatások üzletág vezérigazgató-helyettese.

(MTI)