Sütőipari beruházás Debrecenben

2020. október 3. Beruházás | FMCG

Új sütőüzemet alakít ki debreceni központi telephelyén a Hajdúsági Sütödék Zrt. az okosélelmiszerek fagyasztott verzióinak gyártására – közölte a cégcsoport vezérigazgatója október 3-án.

Szakács Tamás azt mondta, a mintegy 800 millió forintos beruházást 280 millió forint európai uniós támogatással finanszírozzák, az új üzemben évente mintegy 60 millió darab szendvicsalapot és finompékárut gyártanak majd. Hozzátette: a Vitajó elnevezésű okoscipókból évi több mint 5 millió darab fogy, ami csaknem 2 milliárd forintos piacot jelent. Ezzel a termékkör a sütőipari kategóriában a funkcionális élelmiszerek között az egyik legsikeresebb, és folyamatosan nő iránta a kereslet. A Smart Food élelmiszer- és egészség-koncepció a koronavírus-járvány időszakban különösen felértékelődik. A koncepció 2018-ban bekerült a 100 legérdekesebb magyarországi innováció közé, 2019-ben pedig Magyar Innovációs Nagydíjon a 40 legelismertebb innováció közé választotta be a szakmai zsűri.

A szakember emlékeztetett rá, hogy az okos élelmiszereket hosszú ideig tartó kutatási, fejlesztési és innovációs program keretében a debreceni központú Hajdúsági Sütödék-csoport cégei fejlesztették ki. Mára négy önálló sütőipari brand született, amelyek különböző kedvező élettani hatásokkal bírnak. – Olyan új funkciókkal ruházunk fel alapvető élelmiszereket, amelyek tudományosan igazoltan hatékonyan és biztonságosan támogatják az egészséget, sőt – egyes termékek esetében – betegségek kialakulásának a kockázatát is csökkentik – magyarázta.

Mivel a Hajdúsági Sütödék-csoport új élelmiszer- és egészség-koncepciója megvalósítása során elsősorban nem gyártóként, hanem innovátorként működik, ezért megalkottak egy speciális gyártói-piaci franchise rendszert, amely lehetővé teszi, hogy itthon és külföldön is más sütőipari cégek átvegyék az intelligens élelmiszerek gyártási és hasznosítási jogát. Jelenleg hét gyártó cég tagja Magyarországon a rendszernek, amelyek együttesen már évi több mint 5 millió darab Vitajó cipót értékesítenek, több mint 900 magyarországi település, csaknem 2800 üzletében. Egyelőre csak a csomagolt cipó-verziók vannak piacon, hamarosan megjelennek majd az első, úgynevezett „helyben sütött” verziói ezeknek a termékeknek kenyér, zsemle, szendvicsalap és egyéb formátumokban.

A külföldi terjeszkedés előkészítéseként másfél éve kezdődött meg a Vitajó termékek nemzetközi védjegyeztetése: a Vitayoo nemzetközi márkanevet már bejegyezték az Egyesült Államokban, az Európai Unióban, Oroszországban, Ausztráliában és Új-Zélandon. További országokban is folyamatban van a védjegyezés, amelynek célja, hogy az okosélelmiszereikkel egységes brandként tudjanak a nemzetközi piacokon megjelenni. A 420 dolgozót foglalkoztató Hajdúsági Sütödék-csoport tavalyi árbevétele meghaladta a 7,6 milliárd forintot, adózás előtti eredménye 136 millió forint volt, idei árbevételi tervük 7,7 milliárd forint és mintegy 175 millió forint adózás előtti eredményt várnak. A sütőüzemi beruházással 15 új munkahely jön létre.

(MTI)