Magas szinten automatizált és digitalizált logisztikai folyamatok

2019. december 2. Logisztika | Egyéb szektorok

Oscar de Bok, a DHL Supply Chain vezérigazgatója a hollandiai Beringe technológiai központot, a DHL egyik innovációs centrumát választotta helyszínül a Strategy 2025, a vállalat 2025-re tervezett stratégiai elképzeléseinek bemutatására.

A DHL Supply Chain üzletága Beringe-ben működteti „okos” raktárainak egyikét, ahonnan magas szinten automatizált és digitalizált logisztikai megoldásaival szolgálja ki ügyfeleit Európa-szerte. November 28-án Oscar de Bok betekintést engedett a média képviselőinek abba, hogy a Strategy 2025 tervben foglalt célok eléréséhez milyen stratégiai és innovációs megoldásokat alkalmaznak.

– A DHL Supply Chain élenjáró a digitalizáció és az innováció területén is. Piaci növekedésünk mellett ügyfélközpontú megközelítésünk teszi lehetővé számunkra, hogy az innovatív ötleteket skálázható és kereskedelmi szempontból életképes termékekké alakítsuk át, és ezeket minden telephelyünkön működésbe állítsuk. A beringei technológiai központban működő „intelligens” raktár kiváló példa arra, hogyan alkalmazzuk az „okos” megoldásokat annak érdekében, hogy értéket teremtsünk ügyfeleink és dolgozóink számára egyaránt – mondta a vezérigazgató.

A Strategy 2025 új üzleti stratégia négy fő területre koncentrál. Az emberek vonatkozásában a DHL arra összpontosít, hogy miként lehet mérsékelni a munkaerőhiányt, ugyanakkor új tehetséges munkavállalókat vonzani úgy, hogy közben továbbképzik a meglévő alkalmazottakat, illetve felkészítik őket a digitális változások okozta kihívásokra.

– Versenyelőnyt jelentenek számunkra munkatársaink, valamint az a módszer, ahogyan továbbképezzük és irányítjuk őket – emelte ki Oscar de Bok. Hozzátette: operatív oldalon a standardizálás és az állandóan fejlesztett folyamatok jövedelmezőbb növekedést eredményeznek, miközben az ügyfélélmény, különösen a digitális jövőbe vezető úton, minden eddiginél fontosabbá válik. Az élen járó innovációk és a digitalizálás jelentik a kapcsolódási pontot ezen folyamatok között.

– Ami megkülönböztet minket más szolgáltatóktól, az azon törekvésünk, hogy folyamatosan figyeljük az innovatív újdonságokat, és a lehető leggyorsabban, illetve legátfogóbban bevezetjük azokat az operációs folyamatainkba. Az új tehetségek bevonzása döntő lépésnek bizonyul akkor, amikor a digitalizáció előnyeinek a logisztikai ágazatba történő adaptálásáról van szó. De legalább ilyen fontos, hogy megfelelő egyensúlyt alakítsunk ki az ügyfelek által igényelt gyors és átlátható együttműködés, valamint a költségcsökkentéssel kapcsolatos üzleti elvárások között. És mindezt persze adatokkal kell alátámasztani. A 2025-ös stratégiával arra törekszünk, hogy munkatársainkat és ügyfeleinket előtérbe helyezve maximalizáljuk a termékek kibocsátásának ütemét – mondta Markus Voss, a DHL Supply Chain informatikai és operációs vezetője.

A Beringe-ben 100 dokkolókapuval működő 128 000 négyzetméteres raktár naponta 200-250 érkező és induló kamiont képes kiszolgálni. Ez a központ páneurópai disztribúciós hub-ként a világ vezető technológiai vállalatait szolgálja ki, és a helyi csapat hangolja össze a DHL ügyfeleinek globális ellátási láncait. A TAPA (Transported Asset Protection Association) tanúsítvánnyal rendelkező központ számos speciális innovatív eszközt alkalmaz, többek között feldolgozó- és szortírozógépeket, kiterjesztett valóság (augmented reality) technológiát, robotkarokat, beltéri automata szállítóeszközöket, valamint újgenerációs mobilszkennereket.

(SCM)