Ha így megy tovább, nem lesz kevesebb kamion az utakon 2023. november 2. Jelenleg teljesíthetetlennek tűnik az az uniós célkitűzés, hogy 2030-ig a nagy távolságú közúti fuvarok 30%-át áttereljék vasútra és vízre. Az elmúlt négy évben az európai vízi és vasúti árufuvarozás teljesítménye nemhogy közelítette a célkitűzést, hanem több mint 10%-kal csökkent. Magyarországon sem rózsás a helyzet, de a romlás mértéke mérsékeltebb, mint az uniós átlag – hangzott el a Kelet-Európai Intermodális Konferencián, Budapesten. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) új, számonkérhető uniós intézkedéseket és egy olyan ösztönzőrendszer bevezetését sürgeti, ami rábírja a közúti fuvarozókat, hogy vegyék igénybe a vasúti és vízi szállítást – olvasható a november 2-án kiadott sajtóközleményben.
Szigorúbb ellenőrzés a közúti árufuvarozási szegmensben 2023. július 24. Sokkal szigorúbb ellenőrzés jön az engedélyekkel trükköző, magyarokat meg-károsító külföldi fuvarozókkal szemben. Évtizedes problémákra születhet megoldás az árufuvarozásban – milliárdos bevétele lehet Magyarországnak – áll az MLSZKSZ július 24-én kiadott közleményében.
A zöld árufuvarozás nagykövete 2021. október 4. Különleges mozdony járja az országot a környezetbarát fuvarozás érdekében. A zöld árufuvarozás nagyköveteként járja az országot a következő egy évben az a Taurus típusú villanymozdony, amelyet a vasút európai éve jegyében avattak fel a budapesti Nyugati pályaudvaron, október 4-én. A különleges matricával ellátott mozdony a környezetbarát árufuvarozási módok, és elsősorban az intermodális szállítás fontosságára hívja fel a figyelmet. A közúti áruforgalom csökkentése és az intermodális szállítás terjedése nélkül ugyanis nem valósíthatók meg az uniós és a hazai klímacélok, sok tízezer kamiont kell vasútra terelni.
Fellépni a visszaélésekkel szemben 2021. május 17. „Nyakon kell csípni” az engedélyekkel simliző külföldi fuvarozókat, de ehhez tovább kell fejleszteni a BiReg-et, hogy az valóban elérje célját.
Nőtt az intermodális fuvarozás volumene tavaly, de nem eléggé 2021. április 7. Szerény mértékben, 1,7%-kal nőtt a hazai intermodális áruforgalom tavaly, de ahhoz, hogy Magyarország teljesíteni tudja a vállalt klímacélokat, évi 50-100 000 kamionnyi forgalmat kellene közútról az intermodális fuvarozás felé terelni – áll a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legfrissebb elemzésében.
Az önköltségi ár alatti fuvarozás súlyos károkat okoz 2020. október 21. Nincs fedezet a műszaki kiadásokra, 40 tonnás időzített bombák száguldoznak a magyar utakon.
Jelentősen visszavetette a logisztikai piacot a járvány 2020. június 4. Tízpontos kormányzati intézkedéscsomagot javasol az MLSZKSZ a logisztikai iparág megmentéséért.
Napenergia: kiváló lehetőségek a logisztikai parkok számára 2020. május 15. Világszerte egyre több logisztikai és ipari park tetejére telepítenek naperőműveket, amelyekkel nemcsak az energiafogyasztásuk egy jelentős részét válthatják ki vagy kedvezhetnek bérlőiknek a létesítmények tulajdonosai, hanem akár értékesíthetik a megtermelt áramfelesleget.
Nehéz helyzetben a közúti fuvarozók 2020. február 6. A Mobilitási Csomag és a sofőrhiány jelentik a legnagyobb kihívást az ágazatban.
Kelet-Közép-Európa legnagyobb intermodális terminálja épül Fényeslitkén 2020. február 3. Magyarország újra felkerülhet a vasúti logisztika térképére, jelentősen nőhet a hazai intermodális forgalom – áll az MLSZKSZ január 31-i sajtóközleményében.
Fejlesztenék a kombinált árufuvarozást 2019. június 25. A vasúti, vízi és a közúti fuvarozás hatékonyabb együttműködésével évi mintegy 50 000 kamionnal lehetne kevesebb a magyarországi közutakon – derül ki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legfrissebb, június 25-én közzétett éves elemzéséből. A kombinált árufuvarozás fejlesztésével jelentősen csökkenne a közutak és a környezet terhelése, új megrendelésekhez jutna a vasúti és vízi ágazat, és enyhíthető lenne a logisztikai szektor egyik legnagyobb kihívását jelentő sofőrhiány is. Ennek eléréséhez megfelelő ösztönzőrendszer kidolgozására, a vasúti szabályozók egyszerűsítésére és beruházásokra is szükség lenne.
Megdobták a magyar vámbevételt a kínai áruk 2019. február 1. Tavaly 35%-kal nőtt a kínai áruk kezeléséből származó vámbevétel.
A visegrádi országok közös fellépését szorgalmazza a hazai logisztikai szakma 2018. november 16. A kormányzattal közös munkacsoport létrehozását, és a tervezett európai uniós jogszabályok kedvező alakítása érdekében a visegrádi országok közös fellépését kérik a magyar logisztikai iparág meghatározó szereplői abban az átfogó helyzetértékelésben, amelyet november elején nyújtottak be a Magyar Kormánynak. A szervezetek álláspontja szerint – az Európai Unió többi tagállamához hasonlóan – átfogó intézkedésekkel növelni kell a magyar logisztikai ágazat versenyképességét. A Nemzeti Logisztikai Összefogás elnevezésű dokumentumban szereplő problémák megoldása a szakmai becslések szerint legalább 100 milliárd forint nemzetgazdasági többletbevételt eredményezne – áll a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) november 15-én kiadott közleményében.
Az iparág versenyképessége a tét 2018. június 6. Módosítani szükséges a logisztikai pályázatok feltételein.
Abszolút piaci rekord 2018. január 31. Alig maradt ipari és logisztikai fejlesztési terület Magyarországon – áll az MLSZKSZ január 29-én kiadott sajtóközleményében.