Környezetvédelmi kategória: szigorít a NÚSZ Zrt. a külföldi fuvarozóknál 2021. június 1. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) 2021. július 1-től automatikusan a legrosszabb környezetvédelmi kategóriába sorolja azokat a HU-GO rendszerben regisztrált, 3,5 tonna feletti össztömegű, külföldi felségjelzésű tehergépjárműveket, amelyek környezetvédelmi besorolását nem tudják hitelt érdemlően igazolni a fuvarozók. Az érintetteknek egy hónap áll a rendelkezésére arra, hogy a HU-GO profiljukban megadják a kötelezően kitöltendő bővített regisztrációs adatokat (gyártmány, gyártási év, alvázszám) és feltöltsék oda a környezetvédelmi besorolást tartalmazó gépjárműokmányt. A szigorítással a „szennyező fizet” elv jobb érvényesítése és a jogkövető magatartás erősítése az elsődleges cél – áll a június 1-én kiadott sajtóközleményben.
Fellépni a visszaélésekkel szemben 2021. május 17. „Nyakon kell csípni” az engedélyekkel simliző külföldi fuvarozókat, de ehhez tovább kell fejleszteni a BiReg-et, hogy az valóban elérje célját.
Piacvédelmi konzultációt kezdeményezett a NiT Hungary 2020. július 6. A NiT Hungary soron kívüli piacvédelmi konzultációt kezdeményezett július 9-ére az érintett szakhatóságok bevonásával, mert álláspontja szerint veszélyes árverseny tapasztalható a közúti árufuvarozásban, a magyarországi exportfuvarok mintegy harmadát áron alul viszik el a román fuvarozók – közölte a fuvarozói érdekképviselet július 6-án.
A közúti fuvarozás készülő uniós szabályozása tovább terhelné a fuvarozókat 2020. április 3. Tovább terhelné a fuvarozó cégeket a készülő mobilitási csomag – derült ki Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára szavaiból április 2-án, a Kossuth rádió Jó Reggelt, Magyarország című műsorában.
A közúti fuvarozók a magyar emberek biztonságos ellátásáért dolgoznak 2020. március 23. Köszönetet és tiszteletet érdemelnek a járművezetők, akik a közúti szállításban, különösen a nemzetközi forgalomban végzik a folyamatos áruellátáshoz nélkülözhetetlen feladataikat – fogalmazott Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára a tárca közleményében, amit március 21-én tettek közzé.
Állásfoglalást kérnek a fuvarozók az operatív törzstől 2020. március 11. A koronavírus-fertőzés elleni védekezésért felelős operatív törzshöz fordul a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary), hogy állásfoglalást kérjen tagvállalatai számára az olaszországi fuvarozási körülményekről – közölte a szervezet március 10-én.
Nehéz helyzetben a közúti fuvarozók 2020. február 6. A Mobilitási Csomag és a sofőrhiány jelentik a legnagyobb kihívást az ágazatban.
A közúti fuvarozásban is a jogkövető magyar vállalkozások védelme a legfontosabb 2020. február 4. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kiemelt célja, hogy a hazai szolgáltató szektorok a folyamatosan változó világgazdasági kihívások között is képesek legyenek sikeresen helytállni a nemzetközi versenyben – mondta el Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a közúti fuvarozói érdekképviseletekkel folytatott évindító egyeztetésen, február 3-án, Budapesten a tárca közleménye szerint.
Az EP elfogadta tárgyalási mandátumát a fuvarozói szektor új szabályozásáról 2019. április 5. Elfogadta a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló tárgyalási mandátumát április 4-én az Európai Parlament (EP), így megkezdődhetnek az intézményközi egyeztetések a közösségi kiküldetési irányelvhez is kapcsolódó kérdésben.
Lemondott a fuvarozói érdekképviselet vezetője 2019. március 21. Március 14-én lemondott a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöke, döntését a szervezet elfogadta.
Közös fellépés a közúti fuvarozók érdekében 2018. március 7. Magyar meghívásra 14 uniós tagállam és az Európai Bizottság képviselői egyeztettek miniszteri csúcstalálkozón a közúti közlekedési szektor jövőbeni versenyképességéről 2018. március 6-án, Budapesten.
Éles üzemben a tsm 2017. szeptember 19. Szeptember 19-től küldhet figyelmeztetést a szabálysértő fuvarozóknak a nemzeti tengelysúlymérő rendszer (tsm), miután elindul az objektív felelősség elve alapján funkcionáló automatikus üzemmódja – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden.
Modern kori útonállók 2017. július 27. Útonállók, kocsisokat fosztogatók – tévedés lenne azt gondolni, ők csak a múltban jelentettek veszélyt az értékes árukat szállító járművezetőkre: régiós szinten tavaly több mint 2600, közúti áruszállításban résztvevő jármű ellen követtek el bűncselekményt. A magyar utakon a rendőrség 2016-ban 50 olyan bűncselekményt regisztrált, ahol az elkövetés helyszíne kamion, vagy tehergépjármű volt. A fuvarcégek esetében a GPS alapú járműkövetés ma már alap védekezési forma az ilyen jellegű bűncselekmények ellen, de ez kiegészülhet egyéb IT megoldásokkal is.
Fuvarozók, már büntetnek az osztrák hatóságok! 2017. március 23. A türelmi időszaknak vége, az osztrák hatóságok szigorúan, több tízezer euróra is büntethetnek, ha a január elsején életbe lépett újabb közúti szabályozásnak a magyar fuvarcégek nem tesznek eleget. Az idei évtől az Ausztriába belépő, ott árut vagy utast felvevő és letevő jármű sofőrjét belépés előtt be kell jelenteni az osztrák hatóságoknak, a sofőrnek pedig meg kell fizetni az osztrák minimálbért az ott végzett munka idejére. A külföldi piacokra szállító magyar fuvarozók körülbelül 65%-át érintheti a szigorú szabályozás a WebEye piaci adatai alapján. A terhek csökkentésére két út áll a vállalkozások előtt: vagy létszámbeli fejlesztést végeznek, vagy támogató megoldásokat vesznek igénybe a munkafolyamatok gyorsítására – áll a WebEye március 22-én megjelent sajtóközleményében.