Archívum: Megbízható, innovatív, költséghatékony

2017. február 20. | Logisztika | Egyéb szektorok

Újszerű üzleti modelljével az idei évben, Magyarországon is megjelenik a Pall-Ex. Danor Ionescuval, a cég keleteurópai vezérigazgatójával beszélgettünk.

Supply Chain Monitor: Milyen ügyfélelvárások hívták életre a Pall-Ex hálózatot?

Danor Ionescu: A Pall-Ex 1996-ban kezdte meg tevékenységét az Egyesült Királyságban, válaszképpen arra a növekvő igényre, amely a raktárkészletek minimalizálására irányult. A Pall-Ex a gyors és megbízható éjszakai szállítás révén lehetővé tette a megrendelők számára, hogy a „just in time” elvhez hasonlóan, kisebb raklapos tételeket igényeljenek a beszállítóiktól, ezzel jelentősen csökkentve a rendelési volumeneket, illetve a raktári készleteket.

Miben áll az üzleti koncepció lényege?

Az általunk kidolgozott modell lényege, hogy a Pall-Ex hálózat az ország különböző régióiban jelen lévő tagjai a megrendelőktől összegyűjtik a szállítandó árukat, majd saját depóikban konszolidálják azokat, és továbbítják a Pall-Ex átrakó raktárába, ahonnan kiszállításra kerülnek a címzettekhez. A Pall-Ex által kínált éjszakai szállítási megoldás révén a különböző országrészekben működő megbízók – gyártó és forgalmazó cégek, importőrök, kiskereskedők – egy, két vagy több raklap árut tudnak eljuttatni ügyfeleikhez 24 órán belül, az ország egész területén.

Az Egyesült Királyságban jól működő koncepciót hogyan honosították meg más európai országokban?

 

Danor Ionescu, a Pall-Ex kelet-európai vezérigazgatójaA Pall-Ex 2009 óta van jelen nemzetközi szinten, s a koncepció sikerét az alapozta meg, hogy nem az angol mintát kívántuk változatlan formában átültetni egy másik országba, hanem egy master licence szerződéssel franchise rendszerben hoztuk létre az első európai hálózatot. Ez annál is inkább előnyös, mert a franchise-átvevők megfelelő helyismerettel rendelkeznek, és a szolgáltatásokat a helyi piac igényeihez tudják igazítani. Tudtuk, hogy a Pall-Ex modell elindításához a célországokban már működő vállalkozásokkal kell felvennünk a kapcsolatot, az ő támogatásukat pedig az Egyesült Királyságban létrehozott, kétnyelvű szakmai csoporttal biztosítani. Minden országban master-franchise szerződés keretében dolgozunk, s ezáltal lehetővé vált számunkra, hogy a helyi ipar sajátosságainak és feltételrendszerének ismeretében adaptáljuk szolgáltatásainkat az egyedi igények, korlátozások és lehetőség figyelembevételével. A Pall-Ex jelenleg Romániában, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban, Portugáliában és a Benelux államokban van jelen, de szolgáltatásaink hamarosan Magyarországon, Lengyelországban és Bulgáriában is elérhetővé válnak. Romániában 2011-ben indultunk, ahol rövid időn belül a raklapos áruk expressz szállítási szegmensében vitathatatlanul piacvezetővé váltunk. Mintegy 30 taggal és depóval rendelkezünk Romániában, s a hálózatunk több mint 4000 ügyfelet szolgál ki országszerte, akik havi szinten közel 35 000 szállítmányt küldenek a Pall-Ex rendszerén keresztül. Romániában az innovatív Pall-Ex modell jelentősen megváltoztatta a szállítmányozási szektort azzal, hogy gyors és megbízható szolgáltatást tett elérhetővé rendkívül versenyképes áron.

A Pall-Ex szolgáltatásainak legfőbb előnyeit hogyan foglalná össze?

A kisebb raklapos küldemények esetében igénybe vehető hatékony szállítási megoldás révén a termelő vállalatok minőségi és gyors kiszállítást garantálhatnak országszerte. Számukra pedig az ebben rejlő előnyök sokrétűek, hiszen lehetővé teszi a készletcsökkentést, a gyors reakcióidőt a rendelések teljesítésére, az ellátási láncon belüli tervezhetőséget és megbízhatóságot, valamint a szolgáltatás költségkalkulációját és az előrejelzéseket. Továbbá a különböző méretű rakományokra vonatkozó szállítási költségek fixek és érvényesek a hét minden napjára. A gyors szállítás révén a gyártók cash flow-ja is javul, hiszen közvetlenül a kiszállítást követően kiállíthatják a számlát, köszönhetően az online kézbesítési igazolásnak (proof of delivery – POD). A gyors szállítás a szolgáltatás teljes átláthatóságával ötvözve pedig a legfőbb előnyt, a jövedelmezőséget jelenti megbízóink számára. Megoldásaink segítik ügyfeleinket az eszközállomány csökkentésében és a pénzügyi megtérülési mutatók javításában, az árukészlet optimalizálásában, valamint a megrendelőik számára nyújtott magasabb szolgáltatási és minőségi színvonal elérésében.

Forrás: Pall-Ex Hungary Kft.

Jelenleg hány tagja van a Pall-Ex hálózatnak Európa-szerte, és ez mekkora áruvolument képvisel?

Hálózatunknak ma már több mint 380 tagja van Európa-szerte, és jelenleg tárgyalásokat folytatunk új partnerekkel Németországban, Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban és Skandináviában. A tavalyi évben számottevő növekedést értünk el a hálózat egészét tekintve, s közel 5 millió paletta árumennyiséget szállítottunk. Tagságunk minden országos hálózatban folyamatosan bővül, és egyre több fuvarozó, illetve forgalmazó cég kíván csatlakozni hatékony rendszerünkhöz.

Miért döntött úgy, hogy a Pall-Ex szolgáltatásaival ebben az évben a magyar piacon is megjelenik?

Egyrészt azért, mert a magyar piac növekszik, és itt is szükség van egy modern, megbízható éjszakai szállítási szolgáltatásra, amelyből azok a gyártók, importőrök és kiskereskedő cégek profitálhatnak, amelyek versenyképesen szeretnék szállítmányaikat eljuttatni az ország minden szegletébe. Ezek a vállalatok képesek lesznek minden nap hatékonyan és átlátható módon elérni az ország bármely részét, hiszen szolgáltatásaink mind a felvevő, mind a kiszállítási ponton igénybe vehetők. Másrészt Magyarország földrajzi fekvése ideális, hiszen az öreg kontinens közepén, Nyugat- és Kelet-, illetve Észak- és Dél-Európa között helyezkedik el, s ez ideális lokáció disztribúciós, illetve logisztikai központok számára, amelyek profitálhatnak a Pall-Ex nemzetközi hálózata által nyújtott előnyökből. A helyi Pall-Ex partnereken keresztül bármely magyar ügyfél számára elérhető a gyors, valamint teljes átláthatóságot garantáló expressz szállítás országosan és Európa- szerte egyaránt. Terveink szerint 14 tagvállalattal indulunk, amelyek Budapesten, illetve Magyarország stratégiailag fontos régióiban működnek. A cégek közötti állandó kapcsolatot a legkorszerűbb TWINE szoftverrel biztosítjuk, amely lehetővé teszi a teljes transzparenciát a szolgáltatás minden szakaszában, úgy az ügyfelek, mint a tagok számára. Ez azt jelenti, hogy rendelkezésre áll egy rugalmas és teljesen átlátható „track and trace” rendszer, a nemzetközi szállítások menedzselésére egy egyszerű, határokon átívelő megoldás, valamint mobileszközön keresztül a POD valós idejű regisztrálása és láthatósága is megoldott.

Milyen szolgáltatásokat kínál a Pall-Ex Magyarországon?

Már az első naptól kezdve az ügyfelek igénybe vehetik 24 órás Prémium szolgáltatásunkat az ország egész területén bármely desztinációba. Emellett rendelkezésükre áll az Economy szolgáltatás is, amely 48 órán belüli kiszállítást garantál, kedvező áron. A hálózatunk 6 raklapméretet kínál a teljes (800 kg) és mega raklapmennyiségtől (1200 kg) egészen a mini negyedpaletta rakományokig (100 kg-ig). Ügyfeleink Európa-szerte kifejezetten értékelik azt az egyedülálló előnyt, hogy az összes szállítmányra all risks, azaz „összkockázatú” biztosítás érvényes a hálózatban továbbított áruk teljes értékére vonatkozóan, és nem korlátozódik a CMR szerinti összegre. Megbízóink emellett saját dokumentumokat is küldhetnek (például számlák vagy szállítólevelek stb.) a belső levelezőrendszeren keresztül, illetve kérhetik a fa paletták visszaszállítását. A Pall-Ex modell egyedisége a hálózatba integrált tagvállalatok erősségében rejlik, hiszen helyi fuvarozó cégek helyi ügyfeleket szolgálnak ki az ország minden megyéjében. Összességében elmondható, hogy Magyarországon a Pall-Ex által nyújtott szolgáltatások között megtalálhatók a garantált 24 órás Prémium és a 48 órás Economy szállítások, illetve országszerte rendelkezésre áll a negyed-, fél- és teljes raklapos rakományok költséghatékony továbbítása teljes körű biztosítással, valamint kedvező gyűjtőfuvarozási díjakkal Európán belül is.

Konkrétan hogyan működik a rendszer?

Ez a szolgáltatás Magyarország minden régiójában a Pall-Ex hálózat tagjai által érhető el, akik a begyűjtött tételeket azonosítóval látják el, majd beszkennelik azokat, így minden rakomány bekerül a Pall-Ex rendszerébe, ezáltal mind a megrendelők, mind a hálózat tagjai követhetik a raklapmozgásokat. A teljes körű online nyomonkövetési – track and trace – rendszernek köszönhetően a megrendelők mindenkor pontos információval rendelkeznek a raklap mindenkori státuszáról, illetve arról, hogy mikor került kiszállításra a címzetthez. Ily módon minden egyes tételt nyomon követünk a szállítási folyamat során, a felvételi ponttól a budapesti központi raktárba történő szállításon át egészen a címzetteknek történő kézbesítésig. Amint a rakomány megérkezik a célállomásra, a küldeményazonosító ismét szkennelésre kerül, illetve az ügyfél a kézhezvétel tényét az aláírásával ismeri el. Ezek az információk bekerülnek a rendszerbe és a POD szkennelt formában rendelkezésre áll. Azzal, hogy egy hálózatba független fuvarozócégeket integrálunk, amelyek szorosan együttműködnek, a Pall-Ex olyan szolgáltatást vezet be a magyar piacra, amely a működési hatékonyság, illetve az átfutási idő révén ügyfelei számára lehetővé teszi az egész vagy részraklapos tételek gyors és költséghatékony célba juttatását az országhatárokon belül, illetve nemzetközi relációkban is.

 Jaubert

Supply Chain Monitor
2017. február